top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תנעמה לבנת

משוק היוקרה של דובאי באהבה

משוק היוקרה של דובאי באהבה

אחרי שהרגשנו את השווקים האותנטיים של דובאי, אני רוצה לכם לספר לכם על שווקים מסוג קצת שונה – שווקי היוקרה של דובאי. אמנם גם בשוק הזהב ראינו תכשיטים שלא יביישו את משפחת המלוכה הבריטית, אבל האווירה היא אווירת שוק, המיקום באזור פחות יוקרתי, והמבנה וההתנהלות היא יותר כמו שוק.

בדובאי הכול בהגזמה ואחד המאפיינים של המקום הוא היוקרה (למרות שיש גם הרבה הגזמה בסיפורים).

יש מלונות יוקרה, רכבי יוקרה, סירות יוקרה, חנויות יוקרה, וכל מה שנחשב יוקרתי במקומות אחרים בעולם, לא מתחיל לגרד את היוקרה שיש לדובאי להציע.

בטח כבר שמעתם על הדאונטאון של דובאי, או על האי המלאכותי בצורת עץ התמר, אבל אני רוצה לספר לכם על אזור אחר שקצת פחות מדובר, אבל יוקרתי ויפהפה בצורה מיוחדת במינה - Madinat Jumeirah.

מדינת ג'ומיירה (מדינת = עיר בערבית, וג'ומיירה זה השם של האזור הזה בדובאי) זהו מתחם נופש הכולל בתוכו מלונות יוקרה, מסעדות, ושוק חנויות יוקרה (שתכף נרחיב עליו), אבל מה שמיוחד בו הוא בעיקר העיצוב. הוא משלב בתוכו בצורה ייחודית בנייה בסגנון עתיק-מודרני, עם תעלות מים וסירות המחברות בין החלקים השונים שבו.

הוא נמצא בסמיכות לבורג' אל-ערב Burj Al Arab, מלון כל כך יוקרתי שהמציאו בשבילו דירוג חדש – 7 כוכבים. הבורג' אל-ערב נמצא על אי-מלאכותי שבנו במיוחד בשבילו, ואין שום אפשרות להיכנס אליו אלא אם כן אתם מאורחי המלון, או הזמנתם ארוחה באחת ממסעדות המלון, תענוג יקר מאוד (כשבדקנו היה מינימום הזמנה לשתייה ונשנושים קרוב ל-600 דירהם לאדם), ולא רלוונטי אלינו כשומרי כשרות. רצינו לבוא למדינת ג'ומיירה בין השאר כדי לתצפת על הבורג' אל-ערב, אולם בסוף התברר שזו לא הייתה נקודת תצפית מומלצת במיוחד (בפוסט אחר ניתן המלצה לתצפית יותר מוצלחת), אך המקום עצמו היה כל כך יפה שרק בשבילו היה שווה לבוא.

את המסע שלנו למדינת ג'ומיירה התחלנו, איך לא, בשוק.

(טיפ קטן: אני בכוונת נותנת את הקישור למיקום בגוגל מפס לכל מקום. אתם יכולים לשמור את המקומות בגוגל מפס כמסומנים בכוכבית, ואחר כך ניתן לראות על המפה בקלות את כל המקומות ולתכנן את הטיול בצורה הגיונית.)


שוק מדינת ג'ומיירה – Souk Madinat Jumeirah

מדובר בשוק יפהפה הבנוי בשילוב מדהים של סגנון שוק ערבי עתיק וקניון יוקרתי. תוכלו למצוא בשוק חנויות תכשיטים, דברי אומנות, בגדים, בדים, תבלינים, בשמים, ועוד.

אולם החגיגה מתחילה באמת כאשר יוצאים מהשוק החוצה. מגיעים לאזור ירוק ויפהפה בצורה בלתי רגילה, עם מסעדות ובתי קפה שזורים לאורך אמות המים בין בתי נופש ומלונות יוקרה. אנסה לתת לתמונות כאן לדבר, וגם הם לא מצליחים לתפוס את היופי של המקום.




לצערנו, לא היה ניתן להסתובב בכל המתחם. חלקו היותר קרוב לים פתוח רק לאורחי אחד המלונות או בתי הנופש, וכן לגבי השייט בסירות היפהפיות שבו.

משם נכנסנו לאחד ממלונות היוקרה של המתחם - Jumeirah Mina A'Salam.


מלון מינה א-סאלאם – Jumeirah Mina A'Salam

מינה א-סאלאם זהו מלון יוקרה בתוך מדינת ג'ומיירה. לא ניתן להסתובב בכולו אם אתם לא מאורחי המלון, אבל ניתן להיכנס ללובי וגם למרפסת המלון המשקיפה על נוף יפהפה. תראו את העיצוב המטורף בתוך המלון:


ומהמרפסת משתקף נוף מדהים, עם הבורג' אל-ערב ברקע:

כל פרט במלון הזה מעוצב להפליא, כולל פינות הישיבה, הפרחים על המעקה, ומרכזי שולחן. חגיגה אמיתית לעיניים וללב.


והנה אני באחת מפינות הישיבה במרפסת.

מי שכמוני חובב עיצוב ודברים יפים מומלץ לו בחום להגיע למקום.

עם הביקור למדינת ג'ומיירה ניתן לשלב שלל פעילויות בחופים הסמוכים, וגם ביקור בקניון האמירויות הנמצא בקרבת מקום, עליו נרחיב בהמשך.

עתה נעבור לספר על שאר שווקי היוקרה של דובאי, הלא הם הקניונים.


קניון דובאי – Dubai Mall

זהו קניון הדגל של הדובאי והמפורסם מכולם. מדובר בקניון עצום בגודלו, מעוצב להפליא, המכיל בתוכו אין סוף של חנויות יוקרה ומעצבים מכל העולם לצד רשתות גדולות ועממיות יותר.

בקניון גם תוכלו לבקר באקווריום ענק (בתשלום) או רק להציץ עליו מקיר שקוף דרכו באי הקניון יכולים לפגוש את הדגים (בחינם). יש גם מתחם של החלקה על קרח בתוך הקניון.

מתוך הקניון גם עולים לבניין הגבוה בעולם, הבורג' ח'ליפה - Burj Khalifa.

החנuיות בקניון יפיפיות. כל חנות מעוצבת בסגנון ייחודי המותאם למותג ולאווירה שהחנות רוצה לייצר.

ניכרת השקעה רבה בפרטים הקטנים וביחד הכול משתלב בהרמוניה מופלאה ומדויקת.

קשה מאוד לראות את כל הקניון בפעם אחת – המרחקים עצומים והחנויות ענקיות.

אך כמו כל דבר בדובאי גם לזה מצאו פתרון מקורי ויוקרתי.

בקניון תוכלו למצוא מכוניות גולף מעוצבות כרכב יוקרה שיסיעו אתכם מחנות לחנות וגם תוכלו לאחסן בתוכם את הקניות שלכם. יודעת כל חובבת שופינג מנוסה כי ההיסחבות עם שקיות מכבידה מאוד על חווית הקניות. אנחנו ויתרנו על השימוש בשרות אבל השתעשענו ברעיון וצילמנו בשביל אישה אהובה שהשירות נוצר במיוחד בשבילה.

המלצה שלי היא להוריד את האפליקציה של הקניון ולהשתמש בו לנווט לחנות אותה אתם מחפשים. האפליקציה עובדת ממש טוב ועוזרת להסתדר בתוך הקניון הענקי הזה.

קישור לאפליקציה:

המחירים בקניון יקרים, יקרים מאוד. גם ברשתות כמו זארה Zara, בננה רפובליק Banana Republic, מרקס אנד ספנסר Marks & Spencer, ודבנהמס Debenhams המחירים יקרים בעשרות אחוזים מהמחירים שאני מכירה ממקומות אחרים בעולם (מדובר בבדיקה אינטואיטיבית על סמך הכרות אישית עם פרטים מסוימים ולא בבדיקה אמפירית, כך שהדברים נכתבים כרשמים אישיים בלבד).

המלצה שלי: לשחרר את טרפת הקניות ולנסות ליהנות מכל היופי הזה כחלק מהחוויה.

ואם בכל זאת רוצים לקנות פריטים מסוימים כדאי לתכנן מראש לאלו חניות רוצים להיכנס ולהשתמש באפליקציית הניווט של הקניון כדי למצוא את החניות המבוקשות. הסיכוי להיתקל בהן באופן אקראי קטן.


קניון האמירויות – Mall of the Emirates

קניון נוסף מיוחד במינו נקרא הקניון של האמירויות. גם הוא מעוצב בצורה מדהימה ומחולק לאזורי יוקרה עם חניות של מעצבים מכל העולם כמו לואי ויטון, מייקל קורס, חניות תכשיטים כמו של טיפניס ועוד ועוד, וכן לאזורים יותר עממיים עם חניות רשת גדולות.

תסתכלו קצת על העיצוב המטריף של הקניון:



בקניון גם נמצא אתר הסקי המפורסם שהוא חוויה נהדרת לילדים – ולמבוגרים שהם בפנים קצת ילדים.

כאן נחשפנו לשירות מגניב של הקניון שניתן ללא עלות.

לאחר שיטוט של מספר דקות ניגש אלינו אחד העובדים של הקניון והציע שירות שמירת חפצים נייד.

מה הכוונה? ניתן לו את כל השקיות והציוד שהיה אתנו (לאו דווקא דברים מהקניון), והוא ישמור לנו אותם עד שנסיים בקניון. כשנרצה את הדברים חזרה, נודיע לו (אפשר גם בווטסאפ) היכן אנחנו נמצאים בקניון, והוא מיד יביא לנו את כל הדברים. בנוסף, תמורת 18 דירהם אפשר גם לעשות משלוח לכל מקום בדובאי.

מדובר בסטראט-אפ מדהים. בעלי ניסיון יודעים שכאשר מתכננים יום טיול בחו"ל (בעיקר כשלא שוכרים רכב), כדאי להשאיר את חווית הקניות לסוף היום כדי לא להיתקע עם השקיות. וכאן פתרו את הבעיה בצורה מושלמת. אפשר לבוא מתי שרוצים, ובפרט שמדובר בקניון ממוזג ביעד עם אקלים מאוד חם, לבלות בקניון ולהמשיך הלאה לאתרים אחרים בלי "הכבודה" שצברתם בקניון.

אנחנו לא השתמשנו בשירות המשלוחים אבל בהחלט השתמשנו בשירות שמירת החפצים. כאשר רצינו לעזוב את הקניון, צילמנו לו את החנות שהיינו לידה ושלחנו לו בווטסאפ, ותוך 3 דקות קיבלנו חזרה את כל הציוד ארוז ומוכן לנשיאה – פינוק אמיתי.

המלצה שלי לאחיותיי האימהות: אם נסעתם עם הילדים תשלחי אותם לאתר הסקי וכך תרווחי שעתיים של בילוי בקניון לעצמך.

ישנם עוד שני קניונים שאני רוצה לשתף אתכם בחוויות משם. קניון האוטלט של דובאי וקניון המרינה.


קניון האוטלט של דובאי – Dubai Outlet Mall


קניון המרינה – Dubai Marina Mall

שניהם קניונים בגודל נורמלי שמאפשר סיבוב מהיר ואפקטיבי.

בקניון האוטלט המחירים הרבה יותר טובים ואפשר בהחלט למצוא מציאות במחירים סבירים ויש מגוון די רחב של חנויות. הוא לא נמצא קרוב במיוחד לאטרקציות למיניהם אבל הוא סך הכול כרבע שעה נסיעה מאזור הדאונטאון כך שזו לא בעיה להגיע אליו.

הקניון במרינה יושב על המרינה של דובאי, מעוצב יפה מאוד, ויש בו מבחר גדול של חנויות ואפשרויות. המחירים בו דומים לשווקים האחרים בדובאי. במרינה יש שלל פעילויות ואטרקציות ואפשר לשלב את הביקור בקניון כהפוגה בין לבין, וכן לשלב עם ביקור באי המלאכותי בצורת דקל המהמם הנמצא לא הרחק (שאגב מומלץ לשלב בביקור בו גם שעות יום וגם שעות חשיכה).

גולת הכותרת של קניון המרינה הוא סניף גדול של סטארבקס Starbucks עם ספות נוחות ואפשרות הטענה לטלפון, מה שמאפשר להשאיר את החצי שלך לנוח על כוס קפה ולהטעין את הטלפון ולצבור כוחות להמשך.


לסיכום:

השווקים בדובאי מרהיבים ביופיים וחושפים את המבקר לחוויה מיוחדת במינה. כדי לעשות קניות של ממש צריך להיערך גם מבחינת זמן וגם מבחינת תקציב ולתכנן מראש במה רוצים להתמקד.

התחום האחרון בנושא השווקים הוא הסופרים של דובאי. עליהם אספר לכם בפוסט נפרד.

1,096 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מדריך כשרות דובאי - Dubai Kosher Guide

עודכן 16.08.22 מוצרים כשרים להלן קישור להורדת מדריך כשרות לדובאי המפרט על מוצרים כשרים המצויים בדובאי. המדריך נערך על ידי הרב עופר לבנת לאחר ביקור בדובאי, וכן תוך התייעצות עם יהודים מהקהילה המקומית בד

bottom of page