top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמהשוק באהבה

בוסטון

פוסט ראשון בסדרה על צפון מזרח אמריקה

הקורונה עוד פה אבל למדנו לחיות איתה. וכמו אחרי דיאטה קשה, אנשים חזרו לטוס באטרף.

אני לגמרי מבינה את הצורך. אנחנו המשכנו לטוס גם תוך כדי גלי הקורונה.

הצורך בשקט ובניתוק קצת מהשגרה גבר על הפחד מהקורונה.

רבים כתבו על מה שקורה בעולם התעופה ולא ארחיב על כך. רק אומר שכמו בכל דבר אחר המציאות פחות גרועה ממה שמתארים. צריך להיות נחושים ולהיערך מראש ככל האפשר. כך אפשר לשמור גם על רמת מחירים טובה וגם להתמודד עם עומסים. בוא נגיד שספונטניות פחות מומלצת עכשיו בעולם התעופה.

כמו שסיפרתי לכם בעבר יש לי חיבה עזה לשווקים בכלל, ולמקומות חדשים בפרט.

אשתדל לשתף בחוויה ולתת לכם מידע שימושי ועדכני, וגם לעזור למטייל חובב הקולינריה כמונו להנות מטיול חוויתי גם בתחום הקולינריה הכשרה.

והפעם - נסיעה לצפון אמריקה.

טסנו מישראל לבוסטון. מבוסטון המשכנו לקנדה המזרחית – אזור שהוא בדרך כלל פחות מוכר למטיילים ישראלים ושווה במיוחד. ובסוף סיימנו בניו יורק.

למרות שבוסטון וניו יורק הם יעדים מוכרים שנכתב עליהם רבות אשתדל להפתיע – תכתבו לי בסוף אם הצלחתי...

טיסה לבוסטון

לאל על יש טיסה ישירה לבוסטון שיוצאת באחת בלילה ונוחתת ברבע לשש בבוקר. מבדיקה על ביצועי הטיסה בעבר זו טיסה שבדרך כלל נוחתת בזמן ואפילו מקדימה, אם כי למעשה גם אם היא נוחתת מוקדם לא מאפשרים לרדת מהמטוס לפני רבע לשש. בוסטון הוא גם יעד מאוד נוח לבצע קונקשן למקומות אחרים בארה"ב, ולכן הדיוק של הטיסה הוא חשוב במיוחד למי שמבצע קונקשן עם חלון יחסית קצר.

כתב התעופה שמעון יעיש (שכדאי מאוד לעקוב אחריו באינסטגרם) מפרסם הנחיות מצוינות איך כדאי לבצע קונקשן מוצלח.

טיסת לילה לארה"ב יש לה יתרון גדול מבחינת ההתאמה לשעות. אפשר לישון במהלך הטיסה, ואז נוחתים בשעת בוקר מוקדמת בארה"ב. אם מצליחים להחזיק מעמד ערים עד הלילה, אפשר כבר לאחר היום הראשון להתרגל לשעון ארה"ב.

תחבורה בבוסטון

ישנה תחבורה ציבורית של רכבת קלה בבוסטון. התנועה של הרכבות היא בעיקר מכיוון השכונות אל מרכז העיר. יש לכך יתרון כי החנייה במרכז העיר מאוד יקרה - ירדנו ערב אחד עם הרכב ושילמנו 30 $ לשעה.

מרוב הלם שזה המחיר הזדרזנו לחזור לרכב לאחר שעה אחת וזה קצת מקלקל את החוויה.

עבור הגעה למקומות אחרים בעיר, כולל מסעדות, אתרי קניות, ונקודות נוף אחרות, התחבורה הציבורית לא נוחה וגם איטית. לכן, מומלץ מאוד לשכור רכב, ורק כאשר נוסעים למרכז העיר יש לשקול נסיעה ברכבת כדי לחסוך את עלויות החניה.

לינה בבוסטון

כיוון שהתארחנו בבוסטון, לא התנסינו במלונות, אז אין לי המלצה על מלון ספציפי. באופן כללי, רוב המלונות מרוכזים באזור מרכז העיר והנמל. אולם מלונות אלו יותר יקרים, ובדרך כלל, אם שוכרים רכב, גם החנייה בתשלום. אם מתכננים לשכור רכב ורוצים לראות את מה שיש לכלל אזור בוסטון להציע, כמו שאמליץ בהמשך, ייתכן שעדיף לקחת מלון או דירה לא במרכז העיר, ובמקום שיש חנייה בחינם. אם רוצים להיות בקרבת אוכל כשר ובתי כנסת, מומלץ לחפש מקום באזור ברוקליין (Brookline) או ברייטון (Brighton). מומלץ מאוד לחפש בעזרת אתר בוקינג, אשר יש בו כיום לא רק מלונות אלא גם דירות בסגנון Airbnb ועוד. אני אישית תמיד מעדיפה מקום עם מטבח או מטבחון, שיש בו אפשרות להתארגן על אוכל עצמאית. אפשר בבוקינג להגדיר חיפוש רק למקומות עם מטבחון. יש באתר גם פונקציה נוחה של חיפוש בעזרת מפה. לכניסה לחיפוש מלון באזור בוסטון בבוקינג הקליקו כאן.

אתרים בבוסטון

האתרים המפורסמים של בוסטון נמצאים בעיקר במרכז העיר. מומלץ ללכת לאורך מסלול הנקרא פרידום טרייל, הבנוי בצורה ממוספרת, שבו עוברים לאורך נקודות ציון חשובות בהיסטוריה האמריקאית.

אנחנו בחרנו נקודות מרכזיות מהמסלול המוצע. יש לקחת בחשבון שכדי להבין בדיוק מה המשמעות של כל נקודה צריך לקרוא הרבה ולא לכולם זה מתאים.

נקודת ההתחלה של המסלול: https://goo.gl/maps/scURcghDRaqsPVGG7

דרך נוספת מומלצת ללמוד על ההיסטוריה של בוסטון היא באמצעות שייט.

בוסטון היא עיר נמל ששוכנת על חוף הים ולכן שייט היא אחת האטרקאציות המרכזיות בה .

השייט הכי מפורסם בבוסטון הוא באמצעות אוטובוס-סירה שגם נוסע על הכביש וגם שט במים. כוון שזאת האופציה הכי פופולארית, הכרטיסים אוזלים מהר, וצריך להזמין מספר ימים מראש.

אנחנו כידוע לא מהכי מאורגנים שיש ולכן לא הצלחנו להזמין. קישור לאתר:

אפשרות נוספת היא שייט מודרך לאורך הנמל של בוסטון ממנו רואים שלל אתרים היסטוריים המלווים בהסברים. זה השייט שבחרנו ונהנינו מאוד. במיוחד היה מעניין ללמוד על אסון מהעבר של בוסטון - נשפכו שם טונות של דבשה (סוג של ממתיק), שגרמו לנזקים אדירים. ניתן לקרוא על כך עוד בקישור: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%93%D7%91%D7%A9%D7%94_%D7%A9%D7%9C_%D7%91%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%9F

בוסטון גם מאוד מפורסמת בשל האוניברסיטאות שלה. ביקור באחת האוניברסיטאות הוא חוויה בפני עצמה, לראות את המדשאות ואת המבנים המרשימים. אנחנו הלכנו לראות את אוניברסיטת הרווארד המפורסמת. התחלנו בכיכר הרווארד (https://goo.gl/maps/1AjQkfWuRpPYAUfbA), ומשם המשכנו להרווארד יארד (https://goo.gl/maps/rSf3s9KgQ63ufwZo7) עם המדשאות היפיפיות. בדרך כמובן הספקנו להתרשם מהמבנים המכובדים מלאי החכמה. ובית הספר לעסקים הידוע.




כמובן שצריך גם בית קפה למנוחה קצרה. הרחוב הראשי מלא בתי קפה קטנים ונחמדים ואפשר לשבת לצפות בעוברים ושווים ולחוות את המקום.

בחרנו באחד באופן אקראי והתיישבנו לקפה וחטיף שהצטיידנו בו מראש.

וכאן מילה לשומרי הכשרות: מאוד מבאס להיכנס לבית קפה, לראות את כל מבחר העגות המאפים והדברים השווים שיש לבית הקפה להציע, ולהסתפק רק בכוס קפה.

ולכן – ההמלצה שלי שבתחילת הטיול תצטיידו בדברים שאתם אוהבים ומתאימים לכם מבחינת התזונה והכשרות (פירוט בהמשך על כל המקומות הכשרים בבוסטון), ובבוקר שימו משהו קטן בתיק. זה לא כבד.

וכשתגיעו לשלב של הקפה תודו לי.

מה שאולי פחות ידוע, זה נקודות נוף נפלאות שיש באזור בוסטון רבתי. יש איים שניתן לשוט אליהם בפרי כמו ספקטקל איילנד Spectacle Island (https://goo.gl/maps/G459N3U3fWRzsRMN6). אנחנו העדפנו נקודות שניתן להגיע אליהם עם הרכב. מקום אחד אליו נסענו הוא קסל איילנד Castle Island (https://goo.gl/maps/nBkhPPVvBzAJeiip8). הנה קצת תמונות מהנוף הנשקף ממנו.




מקום עוד יותר יפה הוא דיר איילנד Deer Island (https://goo.gl/maps/9JXZsczVyUisSXvx9). לשני המקומות האלו מומלץ לבוא סמוך לשקיעה, ולצפות בנופים המרהיבים לאורך שעת הדמדומים, בילוי רומנטי עוצר נשימה.



מבוסטון אפשר גם לנסוע לשלל טיולי יום בכל אזור ניו אינגלנד. מקום מעניין אחד שנסענו אליו הוא עיירה על החוף בשם סיילם Salem (https://goo.gl/maps/bAzbwP8E2MVyUpXc8).

למקום היסטוריה מעניינת בשל ציד מכשפות שנערך שם:

היום באים לשם חובבי מכשפות וקסמים. העיירה יפה עם חוף מקסים ופסטורלי ומלאה בחנויות קטנות של קסמים וציוד לקוסמים ומכשפות: שרביטים, שיקויים, תלבושות ועוד ועוד

תמצאו שם גם - איך לא? חנות שיש לה את כל דברי הארי פוטר, וחובבי הז'אנר ייהנו מאוד.

אותי עניין במיוחד שוק האיכרים (http://salemfarmersmarket.org/) שיש בימי חמישי בשעות הצהריים - קראתי עליו הרבה ופיתחתי ציפיות.

אך כגודל הציפיה גודל האכזבה.בוא נגיד שלסיילם יש הרבה מה ללמוד ולהתפתח בתחום השווקים.

ועוד חוויה לא נעימה שהייתה שם - החננו את הרכב בתוך חניון בתשלום ולא עקבנו אחרי ההוראות שחזרנו מצאנו על החלון דו"ח מבאס במיוחד. גם בתוך החניון יש אזורים אסורים לחניה וחובה לעקוב אחרי ההוראות שכתובות בפתח.

מסקנה שנכונה לכל ארצות הברית – צריך לעקוב ולבדוק בדיוק את ההוראות בכל מקום ולנהוג לפיהם. השיטה של יהיה בסדר פחות נהוגה שם. האמריקאים קפדניים מאוד בכל הקשור לכללים ונהלים.

שופינג בבוסטון

טוב, אז זה החלק האהוב עלי, אבל גם אותו צריך לתכנן בחכמה. כמו בכל עיר אמריקאית, בבוסטון יש קניונים וגם קניוני אאוטלט, בהם ניתן למצוא מותגים במחירים נוחים.

הקניונים ומרכזי הקניות ענקיים ולכן המלצתי היא להתמקד בחניות שאוהבים ולא לנסות להספיק הכול.

עוד דבר נחמד שיש בארצות הברית ופחות מצוי בישראל:

אם חסרה המידה שלכם או תרצו פריט שכרגע לא במלאי של החנות, צוות החנות יכול להזמין עבורכם את הפריט שתרצו ללא עלות משלוח. זה טוב גם למי שפחות מכיר את האתרים ומסתבך עם הזמנות בעצמו. לשם כך צריך כתובת בארצות הברית.

אם לא שפר מזלכם כמוני ואין לכם משפחה מקסימה בניו יורק שמוכנה לשמור לכם את כל החבילות, כדאי לדעת מראש את הכתובות שאתם צפויים לשהות בהם במהלך הטיול, ולוודא שניתן להזמין לשם דברים, וגם לשאול את המוכרות מתי צפוי להגיע, וכך לדעת לאן לשלוח את החבילה. בדרך כלל יוכלו לתת לכם תווך תאריכים מדויק. מקובל בבתי המלון לקבל חבילות עבור השוהים אבל כדאי לוודא זאת.

זה המקום להודות מכל הלב למשפחה המהממת שלנו ששמרה עבורנו את כל החבילות. והיו הרבה חבילות... הרבה מאוד – תודה מכל הלב.

יש אין ספור טיפים לשופינג. אני בחרתי לספר על 2 רשתות שאני אוהבת ועל היתרונות שלהם:

אחת הרשתות המומלצות היא כמובן Macy’s.

היתרון לדעתי הוא שתחת קורות גג אחת אפשר למצוא הכול: בגדים לכל המשפחה, נעליים, איפור, כלי בית, מבחר גדול מאוד של מצעים איכותיים מאוד, (השיטה של כלי מיטה אמריקאיים היא מאוד שונה מישראל. אכתוב בהמשך פוסט המפרט על המידות השונות של המצעים האמריקאיים, וכיצד להתאים אותם למידות בישראל) וכל מה שתרצו.

תווך המחירים משתנה אבל תמיד יש בכל מחלקה אזורי הנחות ומבצעים ואפשר למצוא דברים שווים במחירים טובים מאוד.

האתר האינטרנט של החנות נוח מאוד לשימוש ושירות הלקוחות מעולה.

ועוד טיפ Macy’s – בקשו מהמוכרת קופון הנחה. פעמים רבות למוכרות יש קופון הנחה של 20% ואם תבקשו יפה הן יתנו לכם בשמחה.

וגם Macy’s נותנת 10% הנחה לתיירים. תציגו דרכון ותקבלו.

מניסיוני, המוכרות לא מציעות מעצמן. אבל אם מבקשים הם נותנות בדרך כלל את ה20% ואם לא אז את 10%

וזה תמיד נחמד.

עוד רשת נחמדה היא ברלינגטון Burlington. בחוף המערבי ובחלק הדרומי יותר של החוף המזרחי יש רשת מקבילה בשם רוס דרס פור לס Ross Dress for Less. מדובר בעצם בחנויות עודפים ענקיות שיש בהם הכול: בגדים, נעליים, מעילים, כלי בית, כלי מטבח ועוד. וניתן למצוא דברים מאוד איכותיים בהנחות ענק. לדוגמא: סכין שף שעולה 50$ באמזון ניתן למצוא שם ב- 7$. וכך בכל התחומים.

היתרון – מותגים מובילים במחירים מצחיקים.

החיסרון – מדובר ברשת של עודפים כך שאין את הדגמים האחרונים ואין מבחר של מידות מכל פריט.

צריך סבלנות לחפש, ומה שיוצא אני מרוצה. אבל זה מאוד משתלם למי שהתקציב שלו מגובל ורוצה לחוות את חווית הקניה האמריקאית.

המלצה שלי – בואו בבוקר איך שפותחים את החנות. בדרך כלל אז הכול מסודר לפי מידות ומוצאים בקלות.

יש עוד המון מה להגיד על השופינג... ובפעם הבאה נרחיב על דברים אחרים.

קניון גדול: South Shore Plaza https://g.page/SouthShorePlaza?share

אאוטלטים:

Assembly Row

Wrentham Village Premium Outlets

אוכל כשר בבוסטון

ועכשיו לחלק הקולינרי שגם עליו נכתב רבות.

אני משתדלת לתת דגש בתחום הזה למטייל שומר הכשרות.

כמו שכתבתי לכם בעבר, מי שהעיסוק באוכל בטיול הורס לו את החופש כדאי שיבחר יעדים שיש בהם אוכל כשר בקלות ובזמינות.

בוסטון היא דוגמא ליעד כזה. אל תצפו כאן לקולינריה כשרה ברמה גבוה כמו שיש בניו יורק או לוס אנג'לס, אבל בהחלט יש כמה אופציות זמינות ונוחות לשומרי הכשרות שלא ידרשו התעסקות יתרה.

כמו בכל צפון אמריקה, בכל חנות וסופר ניתן למצוא שלל מוצרים עם סימוני הכשרות הידועים, להלן קישור לרשימת סימנים נפוצים: https://www.crcweb.org/agency_list.php

המלצה שלי: להיכנס קודם כל לסופרים הרגילים. אפשר למצוא שם את כל מוצרי הבסיס בלי בעיה, והמחירים זולים בעשרות אחוזים מהסופרים הכשרים. ורק מה שלא מצאתם לקנות בסופר הכשר.

לרשימה מקיפה על כל המקומות הכשרים באזור בוסטון יש להיכנס לאתר של וועד הכשרות של בוסטון:

להלן פירוט על המקומות הכשרים בברוקליין, שם יש ריכוז גדול של מקומות, ובקרבת מקום לרוב הקהילה היהודית.

השגחה

בשרי\חלבי\פרווה

סוג

כתובת

שם

בשרי חלבי פרווה

סופר כשר שיש בו גם אוכל מוכן וסושי

חלבי

גלידה

J.P. Licks

כל הסניפים כשרים

Rabbi Aaron Hamaoui (Sephardic Community of Greater Boston)

בשרי

אוכל סיני

פרווה וחלבי

מאפייה וקפה

חלבי

בית קפה עם סנדוויצ'ים, סלטים וכו'.

בשרי

שווארמה, קבב, פלאפל וסלטים וכו'

חלבי

פיצה ואוכל הודי

Veggie Crust

רק הסניף בברוקליין תחת השגחת KVH

להצטרפות לקבוצת ווטסאפ על אוכל כשר בצפון אמריקה: https://chat.whatsapp.com/CqVyXJZAsQ64L2WkQsAuOH

המלצות שלי:

בסופר הכשר היה מבחר נחמד של בשרים למי שרוצה לבשל או להרכיב לעצמו פיקניק. על הסושי אפשר לוותר.

המסעדה הסינית הייתה טעימה – אוכל בסגנון סיני אותנטי נוסח יוסי פקין של שנות ה-80. בלי חידושים והמצאות.

במסעדת רמי'ס החומוס מאוד טעים, אך המנות די קטנות ואין הרבה מבחר – סגנון שיפודיה פשוטה של חומוס, פלאפל, קבב. פתרנו את הבעיה על ידי הזמנת מנה נוספת על כל שנים או שלושה אנשים.

בזמן האחרון יש רעש גדול סביב Impossible Meat. בבית קפה Pure Cold Press טעמתי אימפוסיבל בורגר לראשונה. וזו דעתי – המבורגר זה בפירוש לא. יותר דומה לטבעול משודרג, אבל עם רוטב ותוספות זה לא רע. דגמנו גם את הטוסט שהיה חביב.

בפיצרייה יש כמה סוגי פיצות מיוחדות, גם חריפות. למי שרוצה לטעום משהו קצת שונה זה המקום.

סיכום

בוסטון אמנם לא עיר עם עוצמה אדירה כמו ניו יורק, אבל בהחלט יש בה שילוב של אתרי היסטוריה ותרבות מעניינים וגם נופי טבע, ומזג האויר שם נוח יחסית (עדיין יכולים להיות ימים חמים). וכמו ברוב ערי ארה"ב, גם השופינג לא מאכזב. אנחנו הגענו לשם מטעמי מחויבות לעבודה ולא יודעת אם הייתי בוחרת בה כיעד מועדף, אבל בהחלט אפשר לשלב אותה במסגרת תיכנון הטיול לצפון אמריקה. והיא נקודת התחלה נהדרת להרבה יעדים מיוחדים בצפון מזרח אמריקה.

bottom of page